27 Mayıs 2013 Pazartesi

Brit Care Köpek Maması İncelemesi


  Kuru mamaları incelediğimiz yazı dizimizde bu sefer Brit Care'in beyaz paketli ürünlerini inceleyeceğiz. Bildiğiniz gibi Brit Care'in 3 farklı serisi var. Orta seviye kaliteye sahip olan Brit Care'in beyaz paketli ürünleri ülkemizde çok bilinen ve trcih edilen mamalardandır. 

  Brit Care'in ürünlerine baktığımızda büyük, orta ve küçük ırklara özel mamaları olduğunu ve somon, kuzu, geyik etli ürünleri olduğunu görüyoruz. 

  Bu mamalar arasında oldukça fazla farklar olduğunu da söylemek gerekir. Geyikli mamasına baktığımızda tahıl içermediğini görüyoruz ancak diğer mamaları tahıl içermektedir. Bir diğer önemli nokta ise bu mamalar mısır içermemektedir. Tahıl olarak sadece pirinç bulunduran bu marka içerik bakımından yüksek et oranına ve dengeli besin değerlerine sahiptir. 

  İçeriğindeki zararlı ya da olumsuz ürünlere bakacak olursak tek zararlı içeriğin şeker pancarı küspesi olduğunu görüyoruz.  Şeker pancarı küspesi, şeker pancarından elde edilen bir yan üründür. Kalite ve maliyet bakımından ise oldukça düşüktür. Mama üreticileri bu ürünün lif kaynağı olduğunu savunsa da bu tartışmaya açık bir konudur. Şeker pancarı küspesi kulak iltihabı enfeksiyonlarına ve alerjik reaksiyonlara sebep olabilir.

  Olumsuz içeriğin ise analiz değerlerinde bulunan glucosamine değerinin düşük değere sahip olmasıdır. 160 - 310 mg/kg değerlerinde bulunan glucosamine değeri bir köpeğin gelişimi için yeterli değildir. Bu seviye en az 700 ve üstü olmalıdır.


  %35 - %40 et oranına sahip ve çoğu ürünü hipoalerjenik olan bu mamalar köpek beslenmesine, kalite ve içerik bakımından uygun kuru mamalardır. 
  
Mamanın kalitesi: 3/5
Mamanın kalite/ fiyat oranı: 4/5
Mamanın içeriği: 3.5/5
Mama önerilebilir mi? Evet


Önerdiğimiz köpek maması ürünlerini güvenilir ve uygun fiyata almak isterseniz sitemize özel ekstra %6 indirim kodu olan KBESLENME ile buraya tıklayarak petlebi.com'dan daha ucuza satın alabilirsiniz.

16 yorum:

  1. Merhaba,

    BritCare'in somonlu maması da şu anda tahılsız gözüküyor. Somonlu mamayı tekrar inceleyebilir misiniz? Birde BritCare'in omega3 oranı diğer mamalara göre daha düşük gözüküyor. Kuzulusunda yüzde 0.36 somonlusunda yüzde 0.68 omega3 oranı gözüküyor. Köpekler için minimum omega3 oranı ne olmalıdır. Benim gibi yavrusu uzun tüylü golden ise bu oran ne olmalıdır.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Brit Premium Puppies Taze Tavuk Etli mama nasıl acaba bilgi verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediniz mi acaba? Beyaz paketli olmadığı için şüpheye düştüm

      Sil
  3. Brit Premium Puppies Taze Tavuk Etli mama nasıl acaba bilgi verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  4. brit care kuzulu pirincli kullaniyorum, şimdilik gayet memnunum...acana kullaniyordum, ona kopegim resmen çıldırıyordu. biraz pahali oldugu icin buna gectim. kizim severek yiyor.diskisinda azalma cok bariz bir sekilde farkediliyor. bu da gayet iyi birseymis.mamanin iyi oldugu anlamina geliyormus...ben tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  5. ben kizim icin kuzulu pirincli kullaniyorum. gayet severek yiyor. gerci benim kizim pek mama ayirt etmez...onemli olcude kakasi azaldi, bu da mamanin yaradigi anlamina geliyormus. gayet memnunum

    YanıtlaSil
  6. kutay bey brit care ile brit aynı markamı kalite ve içerik bakımından. brit marka care e oranla biraz daha ekonomik gözüküyor. iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      Gültekin bey
      bu kkonuyu bende araştırdım ve sonuc olarak brit care ve brit ın aynı catıaltında uretıldıgını fakat sekmentlerının farklı oldugunu ogrendım.benım kopegım brıt ı cok sevıyor ve cok memnunuz.(fırmanın orjınal lınlı asagıdadır)
      https://www.brit-petfood.com/

      Sil
  7. Brit premium nasıl acaba? Beyaz paketli ürünleri demişsiniz. Premiumun paketi beyaz degil tavsiye ettiğiniz bir ürün olmuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslihan hanim ben brit care kuzulusundan aldim ilk kez ve cok begendim. diskida azalma ve duzenlilik oldu, köpegim de bayildi👌

      Sil
  8. Brit care tahılsız somonlu patatesli yavru maması almayı düşünüyorum.. şuan 2 aylık.. proplan somonlu kullanıyoruz fakat pek memnun değilim.. bu mamayı önerirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Ayse Hanim...ben bir onceki yorumumu okuduysaniz bu mamadan pek bi memnunduk. Ta ki kizim artik yuzune bakmayana kadar. maalesef bir sure sonra hic yememeye basladi, ben de eski mamamiz olan acana ya dondum.onu havada kapiyor. ama biraz pahali

      Sil
  9. Brit premium lamb&rice mama genel olarak tatmin edicI. 6 yasinda kisirlastirilmamis bir golden icin tuy dokulme sorununu MUKEMMEL sekilde ortadan kaldirdi. Fakat köpek ciddi sekilde cim ve ot yemeye basladi. Bunun nedeni mide yanmasi olabilir mi?

    YanıtlaSil
  10. Ben brit care'in super premium serisine beş para vermem. proplan'dan farkı yok bence.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar. Paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Köpek mamaları hakkında gerçek bir şeyler öğrendiğim tek yer burası.. Britcare ile ilgili bir sorum olacak. Az önce kendi sitelerinden "Brit Care Grain-free Adult Large Breed Salmon & Potato" ürününü inceledim ama şeker küspesi gibi bir malzemeye rastlamadım. Sanırım bu ürün yeni ? eğer öyleyse bu ürün içinde bir inceleme yazar mısınız ? Tekrar teşekkürler iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Köpeklerde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

      Köpeklerde beslenme de insanlarda olduğu gibi yaşam kalitesini ve süresini artıracak önemli bir ektendir. Köpeklerde beslenmede olmazs...