27 Mayıs 2013 Pazartesi

Bonacibo Köpek Maması İncelemesi

  Bu yazımızda yerli bir marka olan Bonacibo adlı mamaları inceleyeceğiz. Bonacibo köpek mamaları, üretim fabrikası İzmir'de olan Çağatay Yem Firması tarafından üretilmektedir. Şu an sadece tavuk ve kuzu etli mamaları olan Bonacibo adlı markanın içeriğini, kalitesini ve besin değerlerini inceleyeceğiz.

  Bonacibo mamalarında genel olarak tavuk ve kuzudan oluşan iki çeşit ürünü vardır. Bunlar da yavru, yetişkin ve yaşlı köpek mamaları kategorilerine ayrılarak beş üründen oluşmaktadır. Tavuklu ve kuzulu etlerinde de balık içeren bu mamalar içerik bakımından yüksek et oranlarına ve dengeli besin değerlerine sahiptir.

  Bu ürünlerin içeriğine genel olarak baktığımızda bağışıklık ve sindirim sistemi düzenleyici ürünler olduğunu görüyoruz. Soya, hayvansal yan ürünler, koruyucu ve katkı maddesi gibi zararlı ürün bulundurmayan Bonacibo, dengeli besin değerleri ve kaliteli içeriği ile köpek beslenmesine oldukça uygundur.

  Bonacibo ürünlerinin bir diğer avantajı da yerli üretim olduğundan mamalar daima taze ve yeni üretim olarak gönderilmektedir. Elinize ulaşan mamaların üretim tarihine bakacak olursanız bulunduğunuz tarihe çok yakın bir tarihte üretildiğini göreceksiniz.

  Bu mamalar sadece temizmama.com adlı internet sitesinde yani kendi satış firmaları tarafından satılmaktadır. Dolayısıyla ek kârlardan arındırılan ürünler bize daha da ucuza mâl olmaktadır. İçerik kalitesine ve kullanılan ürünlere baktığımızda fiyatının oldukça uygun hatta daha ucuz olduğunu görebiliriz.

  Mamadaki olumsuz içeriklere değinecek olursak:
  • Pirinç gibi glisemik indeksi yüksek tahıllar içermesi
  
  Mamadaki olumlu noktalara değinecek olursak:
  • %30-%44 arasında et oranı içermesi
  • Yüksek Glucosamine ve Chondroitin oranı (1000mg/kg - 700mg/kg)
  • Tahıl oranının az olması
  • 3 kg'ı 150 lira olan mamalardan bile daha kaliteli olması (ProPlan, Royal Canin, Hill's, Advance) 
  • Taze olması, mamanın raflarda çok bekletilmeden yani üretim tarihine yakın olan paketler halinde satılması


Arkadaşlar bugün 3 kilogramı 150 lira ve üzerinde olan tahıllı mamalara baktığımızda hepsinin en fazla %20 et içerdiğini, kimyasal ve katkı maddelerinin olduğunu, yan ürünler içerdiğini görüyoruz.

Bonacibo'ya baktığımızda ise bu durum tam tersi ve üstelik 15 kilogramı 150 liradan da az. Nedeni ise çok açık. Bonacibo üreticiden direkt olarak satışa sunuluyor. Diğer mamalar ise yurtdışından gelip, distrübitörler tarafından satılana kadar onlarca kişi üzerine kâr marjı koyuyor. 30 liralık mama oluyor 150 lira. Yurt dışı fiyatlarına bakarsanız mamaların kendi birim fiyatları üzerinden çok ucuz olduğunu görürsünüz. Ayrıca doların aşırı yükselmesinden dolayı fiyatlar 2 katına yükseldi. Yani o çok kaliteli sandığınız veterinerlerde satılan mamalardan katbekat daha kaliteli bir mama aslında Bonacibo. Kanıtı ise içeriğinde saklı.


  

Mamanın kalitesi: 3/5
Mamanın kalite/ fiyat oranı: 5/5
Mamanın içeriği: 3/5
Mama önerilebilir mi? Evet

119 yorum:

  1. Araştırma yaparken rastladığım bir sitede Bonacibo için şu yorum vardı (araştırmam kedi mamaları üzerineydi).
    Bonacibo: Kristal oranı fazla olduğundan kanlı idrar, kusma, sonunda da damar tıkanması ve bağırsakların yırtılmasına sebep oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpeğimi uygun fiyatlı olduğu için uzun süre bu mama ile besledim. Kanlı idrar ve sık idrar yapma problemiyle köpeğimizi veterinere götürdük ve mesanesinde dev bir taş tespit edildi. Taş ameliyatla alındı. Tavsiye etmiyorum bu mamayı.

      Sil
  2. Hakan Bey Merhaba,

    İnternette kaynak belirtilmeden yazılan yazılara inanmamanızı öneririz. Kuru mamalarda kristal olarak adlandırılan herhangi bir ürün kullanılmadığı gibi Bonacibo'da da böyle bir madde bulunmamaktadır. Bu tarz söylemler karalama kampanyasından ibarettir.

    İyi akşamlar dileriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. İzmir'de çok güvendiğim bir veterinere sormuştu Bonacibo'yu. Bana, bu mamayla beslenen kedilerle ilgili çokca böbrek sorunlu hasta tedavi etmeye çalıştığını anlatmıştı.

      Sil
  3. Kullanılan pirinçte arsenik olduğunu da nereden çıkardınız??

    http://www.sonhaberoku.com/ozel-haber/temizmama-arsenikli-ithal-pirincmi-kullaniyor-h20208.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semih Bey Merhaba,

      İncelememizi tekrar okuyacak olursanız kullanılan pirinçte arsenik olduğunu iddia ettiğimizi değil, pirinç adlı tahılda doğal olarak arsenik bulundurulabileceğini anlattığımızı göreceksiniz. Pirinçte neden doğal yollardan arsenik bulunabileceğini ise aşağıdaki linkte bulunan makalemizde daha önce anlatmıştık.

      http://kopeklerdebeslenme.blogspot.com.tr/2013/06/pirincli-kuru-mamalarda-arsenik-riski.html

      Saygılarımla,
      Kutay DERİL

      Sil
  4. kedi maması varmı bunun farklı bir çeşiti yani...

    YanıtlaSil
  5. Bu arada bobacıbo nun adult tavuklusunda sızın yazdıgınız gıbı oranda pırınc degıl, % 22 bulunuyor..degerlerı dıkkat etmenızı onerırım..bırde kurutulmus seker pancaıyla seker pancarı kuspesı farklımıdır? cunku kurutulmus seker pancarı da var..bu arada sırf fıyatı dusuk dıye kullanıyorum bonacıbo yu....yoksa pırınc ve mısır yuksek oranda var maalesef...

    YanıtlaSil
  6. hakan bey temızmamanın bırde kopekler için kucho olanı var onun içinde yorum yazarmısınız ben sokak kopeklerıme ondan verıyorumda

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,temizmama.comda bulunan kucho ve kennel marka mamalar için yorum yapmanız mümkün müdür acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba .
      labrador köpeğim var kucho denedik alaji yaptı vücudundaki tüylerin beşte biri döküldü döküntüler oluştu.

      Sil
    2. Benim de amerikan cocker cinsi kopegim deri dokulmesi ve anormal bir tuy dokumu sos konusu. Ben bonacibo kullaniyorum. Almayin !!! Siteye sikayet olarak ileti yaptim vet. Donus yapip mamayi gonderin inceleyelim ve mamanizi deistirin dedi.

      Sil
  8. Çok faydalı bir blog olmuş, emeğinize sağlık...Bu yazınızı okuyunca - ekonomik nedenlerle- Bonacibo kullanmaya karar verdim Ancak Temizmama sitesine girdiğimde kuzu etli Bonacibo'daki pirinç oranının %22 olduğunu... ilaveten mısır, bezelye ve kurutulmuş şeker pancarının da içeriğe dahil olduğunu gördüm...bana karbonhidrat/şeker oranı yüksek gibi geldi...
    Bilgileri kontrol edip yeniden görüş bildirirseniz çok memnun olacağım.
    sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      İçeriklerini değiştirdiklerini biz de yeni farkettik. Tahıl oranı dediğiniz gibi çok yüksek. En kısa zamanda incelemeyi güncelleyeceğiz.

      Sil
    2. Berbat bir mama yavru köpeğim kaşınmaktan tüğ dökmekten perişan oldu veteriner masraflarımız cabası

      Sil
  9. Bence eğer tüy bakımı zor ve hassas bir köpeğinizin varsa parayı mamadan kesiyorsanız bilin ki ileride bu ekonomi yaptığınız tutar büyük ihtimal veterinerinerize gidecektir. Ne olursa olsun temizmamayı tebrik ederim, yerli üretimi destekliyoruz ama ar-ge bazından 2 yıl sonrada aynı içerikler varsa bu sadece ticaretle kalır

    YanıtlaSil
  10. Besledikten yaklaşık bir saat sonra deli gibi su tüketiyor köpeğim. Bu normal değil. İkiş farklı çeşidini denedim BonaCibo Yavru köpek mamalarının ve bir daha satın almam.

    YanıtlaSil
  11. iki adet küçük ırk köpeğim var. 3-4 senedir acana proplan bosch gibi mamaları kullandım. eukanuba ve acana ile arasında pek fark hissedemedim. ama gözlemlerime dayanarak bosch ve proplandan çok daha iyi bir mama diyebilirim. içinde şu var yok bu var diye yorum yapmanın çok mantıklı olduğunu düşünmüyorum. gayet iştahlı yiyorlar. 3 ayda tüğlerinde hiç bir değişim olmadı. dişleri yine aynı. dışkılarına bakarak sindirimde bi sıkıntı yaşamadılar diyebilirim. arkadaş 15 kilosu 250 tl ye ithal mama alıyorsun adamlar tenezzül edip paketin ağzına fermuar bile yapmıyorlar. son kullanma tarihi ha bitti ha bitecek uğraşıp duruyorsun. işin en çok hoşuma gidem tarafıda yerli üretim olması. Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı. bizden destek gördükçe daha da kaliteli mamalar üreteceklerine inanıyorum. perakende satış politikalarını değiştirirlerse eminim veteriner ve pet shop çu arkadaşlarında desteğini alacaklardır.

    YanıtlaSil
  12. bu aralar temiz mama üzerinden mama alıyor peder bey, gerçekten kalitesi iyi gibi, iştahla yiyorum, tadı çok güzel ve sindirimde de bir sıkıntı yaşamadım. Ben mocha, 2 bucuk yaşında bir golden'ım. Günlük hayatımı blog'umdan takip edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. 20 gündür bonacibo kuzulu kullanıyorum,tüy dökülmesi aşırı olmaya başladı,bide garip bir koku var hayvanda...4 yaşında alman kurdu...firmaya bu şikayetlerde bulunan arkadaşlar var,doğru düzgün yanıt alamamışlar,bide siz araştırırsanız iyi olur ...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABA.
      ben de Temizmama yı kendi fabrikasına gidip alıyorum. Çok güzel tertemiz bir fabrika.. Ürünü yaklaşık 7-8 defa 15kg paketlerde her ürünü denedim. Ama şundan çok eminim.. köpeğim acaip tüy döküyor. evet yerli malı ama içinde birsey var..bu yüzden yeni arayışlara geçtim.. temiz mama benim için malesef bitti..

      Sil
    2. Bu mamayı kendi kangal köpeklerim de kullanıyorum ve mamayı sabit bir şekilde farklı mamalar vermeden kullandığınız sürece tüyleri çok daha kaliteli olucak mesela köpek doğdu mama yemeğe başladı x firma dan mama aldınız bakmaya başladınız bunu 3 5 ay sonra değiştirdin bonicibo aldın diyelim ozm tüğ döker tek marka bakmak gerekiyor neyle başlandı onla devam etmeli hayırlı akşamlar

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. sizin analizinize bakarak bonacibo aldık,hayvan tüy dökmekten tüysüz kalıcak nerdeyse....nasıl öneriyorsunuz insanlara anlamadıkki,ortakmı çalışıyosunuz ne yapıyosunuz merak etmeye başladık artık!!

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Ben kedimde en az 9 yıldır, köpeğimde 5 yıldır kullanıyorum bu mamaları. Hiç bir sorun yaşamıyorum. Özellikle kedim 12 yaşında ve 3 yıl önce yaşlılığa bağlı eklem yeri sıvı kaybı sorunu yüzünden topallamaya ve yürüyememeye başlamıştı. Hemen mamasını yaşlı-kısırlaştırılmış kedi mamasına değiştirdim ve şu an çok iyi durumda. Kendisi çok alerjik bir yapıya sahip, farklı mama yediği zaman vücudunda yaralar açılıyor. Bonacibo'ya zaten bu sorunu yüzünden başlamıştım. Hala 5-6 ayda bir, bir yara çıkıyor ama diğer mamaları (pahalı-profesyonel mamalardı oysa) yerken çok sorun yaşıyordu kızım. Vesselam, ben memnunum. Ha bu arada, o kadar tüy dökülmesi mamadan olmaz, en kötü market mamasından bile olmaz. ersan rumuzlu arkadaşın köpeğini acilen veterinere götürmesini öneririm. Sorunu ciddi olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece bende değil,bir sürü arkadaş forumlarda aynı sorunu yazmış bonacibo ile ilgili!! veterinerede götürdük direk mama ile ilgili dedi,,,,,acana ile karıştırıp vermeye başladım,dökülme azaldı hemen...yani köpekte bir sorun yok,son parti mamalarda sorun olduğunu herkez yazmış zaten...

      Sil
    2. Allerjik olan fransız bulldog köpeğim bonicibodqn sonra düzeldi.tüğ çok döküyordu lakin acana mamada döktü.en azından kızım egzamadan kurtuldu

      Sil
  19. bu ülkede üretilen hiçbir şeyi kedime de köpeğime de vermem arkadaş

    YanıtlaSil
  20. bu ülkede üretilen hiçbir şeyi kedime de köpeğime de vermem arkadaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yediklerinizi ayırt edebiliyormusunuz

      Sil
  21. zamanında bu mamayı yere ggöğe sığdıramamıstınız sımdı notunu yarı yarıya dusumussunuz acana ve orijen daha mı cok para verdi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sanırım öyle olmuş...burdaki yoruma bakarak aldık mamayı hayvan tüy dökmekten kepekten kaşıntıdan kafayı yedi..tabi bizde...zaten yerli bir tek şeyi düzgün yapsalar şaşarım...

      Sil
    2. evet sanırım öyle olmuş...burdaki yoruma bakarak aldık mamayı hayvan tüy dökmekten kepekten kaşıntıdan kafayı yedi..tabi bizde...zaten yerli bir tek şeyi düzgün yapsalar şaşarım...

      Sil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. 2 yaşında ingiliz cocker cinsi Tarçınıma buradaki bloguda okuyarak ve Türk menşeli mama olmasından dolayı eşimin tüm itirazlarına rağmen 1 yaz boyunca bona cibo kuzulu ve pirinçli mama verdim. 3 ay sonunda Tarçının tüylerinde bozulma bazı bölgelerde kelleşme tüylerde cansızlaşma ve sırtında yaralar çıktı. veterinere götürdük sırttaki yaraların nem fazlalığından olabileceğini söyledi. nitekim bazı steroidli pomatlarla geçti fakat tüylerde cansızlaşma giderek arttı. sonrasında biz ND kuzu etli aldık ve 3 aydırda sadece ND kuzu etli kullanıyoruz. Tarçının tüylerinde gözle değişir bir düzelme oldu. kelleşen bölgeler düzeldi. Bunun üzerine ben Çağatay yeme e-mail ile durumu bildirerek şikayette bulundum.bana 2 sayfalık bir mektup göndererek Tarçının tüy dökülmesinin ve yaralarının bonacibodan olmadığını açıklamaya çalışmışlar fakat kendim bizzat şahit oldum. Sokak köpeklerine evin dışında beslediğiniz köpeklerinize bona cibo verebilirsiniz fakat benim gibi evde köpek besliyorsanız Bona cibodan uzak durun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada amacım asla marka kötülemek veya kişileri yabancı markaya yöneltmek değildir. hatta tam tersine Çağatay yeme yazdığım maildede ( gerekiyorsa daha pahalı yapın ama yurdışı markalarda ne varsa içereğine onu koyun benim gibi insanlar aynı fiyatta olsa bile türk markası diye size yönelir ) diyerek serzenişte bulundum. fakat bizzat yaşadıklarım bundan ibarettir...

      Sil
  25. Bende de 2 yasinda Alman Çoban Köpeği var. Bonacibo marka mamayi yaklasik 6 ay kullandık. Köpekte müthiş bir tüy dökümü başladı. Sürekli kaşıntı vardı. Mamasini değiştirdik köpek kendine geldi. Asla tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  26. 17 aylık rotwieter kızım için kullandığım bu mamadan 1 ay öncesine kadar çok memnunduk.Aşırı tüy dökülmesi,tüylerinde cansızlık,kepeklenme,fazla kaka yapma,kakasında koku gibi şikayetlerimiz oldu.İlk iş veterinere danışmak ve dermatolojik bir durum olup olmadığını sormak oldu.Veteriner gerekli kontrolleri yaptı.Deri ile ilgili bir hastalık olmadığını bu durumun mamadan olabileceğini söyledi.Bu sitede daha önce bonacibo mama önerildiği için kullanmaya başlamış ve memnunda kalmıştım.Mama araştırması yapmak için tekrar bloga girinci benim gibi sorun yaşayan köpek sahiplerinin yorumlarını okuyunca hemen mamayı bırakıp ACANA sipariş ettim.Kızım kuzu etli elmalı mamayı severek yiyor ve şikayetlerimiz bitti.temizmama.com adresine şikayet yazısı da yazdım.Acana pahalı bir mama.min vermem gereken ölçüde mama verip bu sitede önerilen barf diyetini de yapmayı düşünüyorum.Bonacibo mamayı şu şartlarda kesinlikle tavsiye etmiyorum

    YanıtlaSil
  27. Zübeyde değer hanımın olayına bi Cvp verecekmisiniz? Ben kullanmaya daha yeni başladım ve ilk paketi mi aldim ama daha kullanmadan soğudum bu yazılanları görünce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sermest muratağaoglu bonacibo maalesef piyasada belli satış cirolarını yakaladığı için kalitesini düşürdü.Köpeğime verdiğim son 1 paketten pişmanım.Ki bonaciboyu kemik suyu ile ıslatıp kendimce besin değerini yükseltirim diye düşünerek bu hatayı yaptım.Firmaya konu ile ilgili mail de gönderdim.yerli malını desteklemek isterdim ama kaliteden ödün verdiniz dedim.Mama içeriğini kaliteli hale getirin fiyatı yükseltin diye de yazdım.Acizane size önerim bu kadar hayvansever boşuna yazmıyor.Kendinizde köpeğinizde bu gözlemi yapabilirsiniz.Acizane benim tavsiyem hiç vermeyin.Acana 18 Kg aldım 369 tl ödeme yaptım.günde 300 gr vereceğim.2ay idare edecek.yanında barf beslenmede yapacağım.eğer bu rakam bütçenizi çok zorlayacak ise blogda önerilen diğer mamaları da araştırmanızı öneririm.

      Sil
  28. BonaCibo Puppy Lamb & Rice
    Taze Kuzu Etli bend e yeni başladım almaya 3 adet 6aylık KANGAL yavrularıma veriyorum inşallah gelişiminde boy uzamasında vs vs kas tüy sorunları yaşamam inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Merhabalar hocam, bizim de kangal kırması bir köpeğimiz var BonaCibo Puppy Lamb & Rice almayı düşünüyoruz. Nasıl köpeğin durumu, memnun musunuz?

      Sil
  29. Merhaba Pet Line köpek maması hakkında yorumlarınızı alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  30. Bonacibo mama markasını yaklaşık olarak 14 paket tükettim. Fakat köpeğimde aşırı derecede tüy dökülmesi, genel fiziki yağlanma ve aşırı kaka yapması gibi sıkıntılar ortaya çıktı. Son iki mamada da yememe gibi sorunlar çıktığında firma ile iletişime geçtiğimde klasik cevaplarla karşılaştım. Bu marka mama da ciddi bir hata yaptığımı düşünüyorum. Yeni bir marka arayışına başladım. Bonacibo marka mama kullanmak istiyorsanız birkaç kere düşünmenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  31. Yillardir kedime bonasibo veriyorum kedim de cok memnun bazen deyisiklik olsun diye royalcanin aliyorum paket zor bitiyor bonasiboyu ariyor

    YanıtlaSil
  32. Yillardir kedime bonasibo veriyorum kedim de cok memnun bazen deyisiklik olsun diye royalcanin aliyorum paket zor bitiyor bonasiboyu ariyor

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  34. 8 yasinda iki tane rottweiler sahibiyim.Iki yildir bonacibo yetiskin mamasi kullaniyorum.Cok memnunum ve hicbir sikinti yasamadim.Fiyat kalite oranina bakildiginda super bir mama.

    YanıtlaSil
  35. 13 aylık setter labrador kırması oğluma bebeklikten itibaren en pahalısından değişik mamalar denedim, en çok Bonaciboyu sevdi.Sadece 10 aylıkken ufaktan tüylerinde kepeklenme başlayınca bebek mamasından protein oranı farklı olan yetişkin mamasına geçtim, hala da devam ediyorum kuzu etli mamaya. Veterinerine ekstra birşey vereyim mi dediğimde tek söylediği ne veriyorsan, nasıl bakıyorsan aynen devam et oldu.Her mama her hayvana yaramıyor.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba ilk önce 5 aylık rot yavruma 2 kez 15 kg tavuklu aldım tüy dökünce 1 kezde balıklı olan yeminden aldım. Çok iştahlı yediği kesin, ama tüy dökmesi vardı ama çok aşırı dökmeye başlayınca yorumlarıda okuyunca anladım ki mamadan kaynaklanıyor.elimde 10 kg kadar bonocibo maması olduğu halde bugün reflex marka aldım onla başladım. Çünkü tüy olayını takip etmem gerekiyor. aslında yerli firma olan Çağatay yem bu şikayetleri dikkat ederek buna bir çare bulursa aslında türkiyede tercih edilen bir mama markası olabilir.

    YanıtlaSil
  37. 2 yasinda golden retriever ve belgium malinois sahibiyim yavruya arcana kulkaniyorum golden oglumada bonacibo internet sitelerinde paket yirtik gec geldi kopegimin kakasi su oldu bu oldu kasindi kel oldu gibi yorumlar okuyorum ve guluyorum.cok sukur benim oglumda bunlar yok enterasan.ayrica nacizane tavsiyem paraniz coksa avrupadan yola cikip vergisi gumrugu satici osu busu maliyeti ile tavan yapan yuksek fiyatlari ile goz dolduran mamalari siddetle tavsiye edrim:)) (not;pahali mamalarin icinde dostlarimiz icin kuzumu kestiklerini saniyosuniz bunuda anlamis degilim.herkese hayirli gunler

    YanıtlaSil
  38. 4 ay 3 haftalık iki cane corso sahibiyim. royal canin in pahalılığından şikayet ederek bonacibo aldık. gayet normal güzel yiyorlar enerjileride normal fakat köpeklerimin kuyruk etrafında yani kalçasında neredeyse tüy kalmayacak şekilde dökülmeler oldu. mama güzel ama kel köpek istemiyorum :) içinde her ne varsa tüy dökümüne sebep oluyor. sevgilerr.

    YanıtlaSil
  39. bende uzun zamandır bonacibo kullanıyordum. inaılmaz tüy dökümü fazlalaştı.. şu an mama araşıyındayım.

    YanıtlaSil
  40. Bende 3 tane Dogo argentino var iki buçuk yasında, sekiz aylık ve uç aylık bir ay oldu bonacibo kullanıyorum gerçekten çok iştahlı yiyorlar. proplan somonlu veriyordum okadar iştahlı yemiyolardi ırk olarak deri ve tüy bakımından çok hassas olmalarına rağmen şu ana kadar sorun yasamadim insallahta yasamam

    YanıtlaSil
  41. Uç tane Dogo argentinom var iki buçuk yasında, sekiz aylık ve uç aylık, 1 aydır bonacibo kullanıyorum dogolar ırk olarak deri ve tüğ bakımından çok hassas ona rağmen şu Ana kadar sıkıntı yasamadim inşallah böyle gider

    YanıtlaSil
  42. Yokmu adam gibi bi mama yavv

    YanıtlaSil
  43. Her manada bi sorun var yaa ne kullanacagiz biz anlamadım gitti

    YanıtlaSil
  44. 8 köpeğim var ve yaklaşık bu mamalardan 30 paket kuru mamanın her çeşidini kullandım. Yaş mamaya gelirsek şayet gayet mennundum. Son 1 aydır kalite adına hiç bir şey göremez oldum. Kopeklerimin hepsi aşırı tüy dökmeye başladı. 30 adet 12 lik konserve yaş mama aldım her bir koliden 1 konserve açtım ve hepsi çürümüş et gibi kokuyordu kuru mamalar ise bildiğiniz bayatlamis ve paketleri yırtık özensizdi. Son siparişim 1500 TL tutarında idi ve giden paramı mı yanayım aldığım salak saçma mail cevaplarına mı yoksa 8 köpeğimin giden sağlığına ve veterinere döktüğüm paralara mı? Ucuz mama alacağız diye veterinere para harcar olduk. Bu zamana kadar 9 bin TL lik mama sipariş etmisimdir ama benden çıkan bir o kadar daha para oldu. Türk malı diye sevinmiştim sonuna kadar destek vermek isterdim ama o ilk gün ki kaliteyi düşünmeyecektiniz. İnanın artık sokak köpeklerini beslemek için bile kullanmam bu markayı hatta hiç bir markayı. Mamaları evde kendim yapıyorum artık. Taze tavuk taze et protein herşeyi dengeleyip veriyorum ve bu zamana kadar bunu yapmadığım için pişmanım. Şuan çocuklarım canavar gibi tüm tahlilleri de gayet satabil ve olması gerektiği gibi. Bence sizde böyle yapın hem aklınızda soru işareti kalmaz hemde bazı cikarcilara rant saglamamis olursunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İthal mamalardaki fiyat artışı enflasyonun çok üzerinde gerçekleşti, Glukozamin ve Kondroitin içerdiği için Bonacibo kullanmak zorunda kalıyorum, ama mamayı tavukla karıştırmazsam yemiyor. İshali önleyecek kadar az pirinç yeterli ama mamanın dörtte birini pirinç ve mısır yapmışlar. Eğer kendiniz mama yapıyorsanız Selçuk Üniversitesinndeki Prof. Fatma İnal'ın Rasyon adlı Excel programını kullanmanızı öneririm.

      http://www.selcuk.edu.tr/veteriner/zootekni_ve_hayvan_besleme/Web/Sayfa/Ayrinti/32104/tr

      Sil
  45. Merhaba
    Bilgilendirme için teşekkür ediyorum. Bir sorum olacak. 4 aylık bir golden yavrum var Hills kullanıyoruz ve ciddi şikayetleriniz olmaya başladı. Öncelikle sorunumuz kakasını yiyor ve cildinde egzama gibi kizarikliklar olmaya başladı. Hangi mamayi kullanmalıyız çok enerji depolanması yapmayacak.tahıllı mi tahilsizmi kullanmalıyım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  46. ben aylardır bonacibo alıyordum çünkü kızım severek yiyordu acana,pro plan vs yüzüne bakmıyordu aşırı tüy dökülmesi var bundan dolayı kardeşim annem kızım evde olmaz vs diye söyleyince bende zorlada olsa bıraktım kesinlikle kullanmayın zaten onlarda beni biliyor daha önce mail atmıştım mamaları kesinlikle çok tüy döküyor :(((((((((

    YanıtlaSil
  47. 5,5 yaşındaki oğlum bonacibo dan başka mama yemiyor. Bizde herhangi bir olumsuz durum görünmedi. Ama kuzu etlisini kullanmaya çalışıyorum. Tavuklu alerji yapar diye. Hem bu sayede sokakdaki arkadaşlarını da besleyebiliyoruz. Mutluyuz yani.

    YanıtlaSil
  48. 5,5 yaşındaki oğlum bonacibo dan başka mama yemiyor. Bizde herhangi bir olumsuz durum görünmedi. Ama kuzu etlisini kullanmaya çalışıyorum. Tavuklu alerji yapar diye. Hem bu sayede sokakdaki arkadaşlarını da besleyebiliyoruz. Mutluyuz yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijen altı balıklıda dışkısı iyiydi ama Orijen tavuklu mama ishal yaptı, bazen tavuk eti yediriyorum o zaman ishal olmuyor ama tavuklu mamalar nedense ishal yapıyor, o yüzden kuzulu Bonacibo aldım dışkısı iyi, bazen tavuk eti de karıştırıyorum dışkısı yine iyi. Sorun tavuk etinde değil de tavuklu mamaların içeriğinde olabilir.

      Sil
  49. 1 telefonumla değişim yapıldı ve hiçbir ücret talep edilmedi.işte esnaflık budur.mama kalitesine gelince bona cipo kuzu etli kullanıyorum mamaya başladıktan sonra köpeklerimin tüyleri ve enerjileri mükemmel oldu.herkeze tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  50. 1 telefonumla değişim yapıldı ve hiçbir ücret talep edilmedi.işte esnaflık budur.mama kalitesine gelince bona cipo kuzu etli kullanıyorum mamaya başladıktan sonra köpeklerimin tüyleri ve enerjileri mükemmel oldu.herkeze tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  51. Bu mamayla ilgili son durum nedir hocam bilgi vermeniz mümkün mü?

    YanıtlaSil
  52. Mamayi tam sipariş veriyordum yorumlari okuyunca durdum, evde kendim hazirladigim harf diyetine yakin mama hazirliyorum %30 da. Kuru mama bekliyordum, kuru mamayida bonacibo ekleyecektim tuydokumu korkusu beni korkuttu, 2 aylik canecorsom var

    YanıtlaSil
  53. en iyi mama bonachibo.....köpeğim delice yiyor...tüyleri parlak dışkı normal ne sert ne de yumuşak...köpeğim fazla dışkılamıyor bile...mamalar taze..bonachibo yani temizmamayı kutluyorum yerleri doldurulamaz....çooook teşekkürler iyiki varsınız...

    YanıtlaSil
  54. Aldim ama hata ettim galiba, elimde patliycak.

    YanıtlaSil
  55. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  56. Golden kirmasi kopegime uzun suredir kuzu etli bonacibo veriyorum. Cok tuy dokuyord, kakasi cok fazla ve kokulu cikiyordu. Acana ranchlands denedim cok buyuk bir fark olustu. Fakat cok pahali oldugundan tekrar bonaciboya dondum ve tekrar pisman oldum. Bu mama kaliteli bir mama degil, fiyati uygun fakat ileride risk yaratacak bir mama. Kopegini seven almasin demek istiyorum.

    YanıtlaSil
  57. Rottweiler cinsi köpeğime 6 aydır, pointerıma 1.5 senedir, daha önce beslediğim 4 yaşında bana gelen golden'ıma 1 sene boyunca, kedilerime yıllardır yedirdiğim mama. tavuklusu, kuzulusu, yüksek enerjilisi hepsini kullandım. ben hiçbir sorunla karşılaşmadım. beslediğim canların sayısı fazla olduğu için ekonomik düşünmek zorundayım ve ithal markalara para harcanmasını gereksiz buluyorum. arada yoğurt ve yumurtayla takviye ediyorum, maşallah eklem, kas ve kemik gelişimi mükemmel. tabii her bünyede aynı etkiyi yaratır mı bilemiyorum ama bence diğer pahalı mamalara çok para bayılmadan deneyin derim.

    YanıtlaSil
  58. Merhaba,

    Benim önerim Petcurean nin GO LAMB DAILY DEFENCE maması. Gerçekten alerjik reaksiyonları bitiriyor ve kilo kontrolünü çok iyi sağlıyor mama. Biraz pahalı bir mama ama hassas ve kilo problemi köpekler için öneririm. Mama da mısır soya buğday gibi alerjik reaksiyonlara sebep olan tahıllar yoktur. Çok uzun zaman ND verdim oda çok iyi bir mama ama illa tahılsız olacak diye bir kahide yok. ND son zamanlarda aşırı kaşıntıya sebep oldu köpeğimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin önerdiğiniz markaların paketi 350-450 lira olan ve çoğunluğun satın alamayacağı aşırı derecede pahalı mamalar, fiyat olarak Bonacibo ile aynı kulvarda değiller, bunları Bonacibo ile karşılaştırmanız pek mantıklı değil. Torbası 100-150 lira arasında olan mamalar ile karşılaştırılması daha doğru olur.

      Sil
    2. Günlük gramaja göre kuzu etli Bonacibo mamanın bir günlük malyeti 1.50 liraya, Acana, Orijen, N&D, Pet Curean gibi tahılsız ithal mamalar ile bir günlük maliyeti 10 liraya geliyor. 30 günde 300 lira kurumama ile besleyecek olsaydım, kasaptan bonfile alarak beslesem daha ucuza gelirdi. İthal mama fiyatlarında yapay bir şişme olduğu apaçık ortada.

      Sil
  59. GAYET GÜZEL BİR MAMA BENCE COCKER SPANIEL KÖPEĞİME YAVRULUĞUNDAN İTİBAREN KUZULU KULLANDIM KISIRLAŞTIRILMIŞ MAMAI BİLE TEMİZMAMADN ALDIM BAŞKA MAMA SEVMİYOR BENDE ZORLAMIYORUM GAYET GÜZEL YİYOR 6 AYDA 1 AROMAYI DEĞİŞTİRYORUM

    YanıtlaSil
  60. Çok tahıllı mamalar ve tahılsız mamalar yerine düşük tahıllı mamalar kullanmak daha uygun olur. Köpeğimize probiyotikli yoğurt yedirip de probiyotiklerin besin kaynağı olan prebiyotiklerin kaynağı olan tahılı yedirmezsek yoğurdu da boşuna yedirmiş oluruz. Tahıl aynı zamanda kaloriyi de yükseltir. Ancak Bonacibo'nun pirinç oranını %25'lere yükseltmesi iyi olmadı. Bonacibo artık düşük tahıllı ve yaş sebzeli yeni ve kaliteli bir ürün geliştirmeli. Artık böyle süremez.

    YanıtlaSil
  61. Kesinlikle.Yeni Formül adı altında az tahıllı bir ürün geliştirirlerse ve ürün tüketiciyi memnun ederse üreticide memnun olacaktır.Değişiklik zamanı geldi galiba temizmama

    YanıtlaSil
  62. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  63. balıklısını kullanıyorum çok kaşıntı yaptı,tavuklusuna geçsem sonuç aynımı olur? bu fiyat civarında başka bir mama önerilmiyor

    YanıtlaSil
  64. Temizmama.com Bonacibo Struvit Hastalığına Sebep Oldu mu?

    Son siparişimin ardından köpeğimde aşırı oranda idrarda kristalleşme ve buna bağlı olarak %40'a düşmüş bir protein oranına rastlanıldı. Köpeğim şu an hasta. Ankara Üniversitesi Veterinerlik Fakültesinde yapılan uzun muayene ve aşırı kapsamlı tam kan serum ve görüntüleme tetkikleri sonunda ve hayvanımın idrar torbasından alınan idrar örnekleri itibariyle en son 6 ay önce yapılan aynı tetkiklerde sapasağlam çıkan köpeğimin Bonacıbo yediği son 4 aylık süreçte geldiği bu durum için bugün muayeneyi yapan 3 vet hocamız ve bunun dışında gittiğim ve fikir sorduğum 4 tane vet 7 ayda oluşan bu hızlı ve aşırı kristalleşmeyi Bonacibo'ya bağladılar. Halbuki 6 ay önceki en son kontrolde hiçbir şeyi yoktu. Şu anda 3 adet 7.5 kiloluk Royal Canin s/o aldım 605 Lira vererek. Ben bilime ve fenne inanırım ama artık Bonacibo'ya inanmıyorum! Ben bu hayvanı barınaktan bu sebeple ölsün diye de sahiplenmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba geçmiş olsun. Uzun süre bu mamayı kullandığım köpeğimin mesanesinden neredeyse mesanenin tamamını kaplayan bir taş alındı ameliyatla. Asla tavsiye etmiyorum bu mamayı.

      Sil
    2. Merhaba,

      Bu olaydan sonra bir N&D'ye yada Taste Of The Wild'a, Acana, Orijen'e geçseniz anlarım ama Bonacibo'dan Royal Canine geçmek pek farklı olmamış. Royal Canin'de içeriğini incelediğiniz zaman kaliteli ve yüksek protein bulamazsınız. Bir birinin muadili gibi mamalar. Nasıl Proplan, royal canin, hill's orta düzey yüksek tahıllı az proteinli mamalrsa Bonacibo'da öyle. Çok çok geçmiş olsun, sağlıklı olsun inşallah.

      Sil
  65. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adminin Dikkatine !!
      Bu nasıl bir mesajdır !
      Nick Name doğruysa ki bu daha büyük bir felaket !
      TLF no kodu Amerika !
      Bu ahlaksız Amerikalılar,ülke insanımızı ne sanıyor !
      Ağaç kabuğu mu yiyoruz biz !
      Derhal kaldırın bu salakça REKLAM VE PARA KOKAN yazıyı !!

      Sil
  66. Diski problemi var bu mamada normalden fazla diski yapiyor.Bunun sebebi nedir

    YanıtlaSil
  67. Kutay bey incelemeyi güncellemissiniz.Mamanın İçeriği değişmeden görüşleriniz nasıl değişti? Sizin fikir ve yorumlarınıza çok önem veriyor dikkatle takip ediyordum,ancak bu duruma bir anlam veremedim.Sizdemi Kutay bey,sizdemi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önceki inceleme nasıldı tolga bey?

      Sil
    2. Önceki incelemede Kutay bey mamanın kötü yanlanlarını açıkca belirtiyor ve bonaciboyu önermiyordu.Sonrasında mama doların yükselmesiyle birlikte 100tl olan bonacibo 150tl olunca birden tam puanla önerilen mamalardan biri oluverdi.

      Sil
  68. Orada yazan %30 kuzu eti olarakburada yazmak yanlış olmuş çünkü 5 kg kurutulmuş etin kullanılması mümkün değildir. Mamada kullanılan kül oranı çok yüksek ve aroması çok yüksek bireysel kullanıcıların takip edenlerin hemen hemen hepsinden şikayetlerin ortak olduğu ve idrar yollarında genelde sıkıntı olduğu böbreklerde sıkıntı olduğu söyleniyor ne kadar doğru sizce

    YanıtlaSil
  69. Onerilmeyen mama,rarafinidan rasil yuksek puanla ayla onerilir oldu..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamların önerilmemesi için bir sebep yok. Alıştıysanız 1 kg mama ya 20 tl para vermeye insana garip geliyo hem kaliteli hem hesaplı oluşu. Fabrikasını gezme imkanım oldu siz bu güne kadar hangi mama üreticisinin fabrikasını üretim tesislerini gezdiniz?

      Sil
  70. Bu firmanın ürünleri ile 8 yıldır kedi ve köpeğimi besleyen bir veteriner olarak hiç bir sorun yaşamadım. Evciller de de biz insanlar gibi bazı ürün ve içeriklere genetik rahatsızlık ve reaksiyonlar olabilmekte. Evcillerinizi daha iyi tanımak için mutlaka çoklu alerji testi yaptırmanızı tavsiye ederim. Bazı köpeklerin ve kedilerin tavuk ve tavuk ürünlerine alerjisi olabilmekte. Bundan dolayı yaşanan sorunlarda firmalara iftara atılmakta. İşini hakkıyla yapan üretim tesisleri herkese açık olan müşteri hizmetleri muhteşem olan bir firma.

    YanıtlaSil
  71. İş yerinizin önüne köpek bağlayıp besliyorsanız,evinizin bahçesinde yaşayan bir köpeginiz varsa,Tüy dökmesi ağzı dışkısı ve vücudunun kokması sizin için sorun değilse,mamadan dolayı yaşayabilecek olduğu sağlık problemlerini çok fazla sorun edecek bir insan değilseniz sizin için köpeğiniz hayatınızın merkezimde değilse yerli üreticiyede destek vermek istiyorsanız,yani bonaciboyu almak için kendinize bir bahane arıyorsanız bunlardan birini kullanabilirsiniz tabiki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpeğim hayatımın merkezinde ve evimizin içinde yaşıyor, bu nedenle kim ne diyor diye kulak asmadan, para kazanmaktan başka bir şey düşünmeyen veterinerlere de çok itibar etmeden "en iyi" denilen mamaların içeriğini derinlemesine araştırdım. et ve tahıl oranlarını, protein miktarını, her şeyini. O çok pahalı mamaların hiçbir savunulacak veya tercih edilecek tarafı yok. HİÇ! Köpeğim 9 buçuk yaşında, çok uzun zamandır BonaCibo kullanıyoruz. Tüyleri sanki yağ sürülmüş gibi pasparlak, veterinerimiz bile öve öve bitiremiyor. Çok hareketli, çok mutlu, çişi-kakası çok düzenli. Kusma, ishal, aşırı tüy dökme gibi sorunları hiç olmadı, olmuyor. Akıl aşkına, sırf karalamak için karalamayın, bari bu kadar önemli bir konuda markacı olmayın. Acana, eukanuba ve diğer pahalı mamaları bir inceleyin derinlemesine, doğruyu yanlışı göreceksiniz.

      Sil
  72. Önerilmeyen mama ne oldu da önerilmeye başlandı? Hatta son güncellemeyle Bonacibo'nun mama kalitesi puanı ND'den bile yüksek gösterilmiş. Yazık ...

    YanıtlaSil
  73. Asla kullanılmaması gereken manalarda ilk sıraya koyarım. Deri problemleri kusma isal hepsini yaşadık

    YanıtlaSil
  74. bu site sayesinde temizmamadan sipariş verdim hem yavru hem de yetişkin köpek maması kullandık. bizim dostumuzda hiçbir sorun oluşmadı, severek yiyor. arada da webi gezip mamalar konusunda ne yazılmış okuyorum. yorumları okuyorum da mutlaka tepki veren köpek olmuştur muhakkak ama öyle kötü falan olduğunu düşünümüyorum. daha önce kullandığım ancak çok pahalı dediğim bir n&d markası değil ama.

    YanıtlaSil
  75. uzun süre temizmamadan sipariş veriyordum. taki zamlara kadar ister istemez arayışa girdim ve başka sitelerden alışveriş yapmaya başladım. bu sırada mamanette.com adlı siteyi keşfettim. eko seri mama fiyatları uygun 3 tane köpek besliyorum. ve sokakta onlarcası var. başta mama değişiminden dolayı mırın kırın ettiler ancak zamanla alıştılar. tavsiye ederim. mamalarını inceleyin.

    YanıtlaSil
  76. 3.5 aylik Rottweiller yavrum icin once Brit care puppy lamb & Rice kullaniyordum. 12 kg olani bitirdik guzel bir mamaydi ama zayif kaldi sanki. Arkadas tavsiyesi ile Bonacibo kuzu etli ve pirincli yavru kopek mamasi aldim. Icerij ve fiyat olarakta cazip geldi. Yeni kullanmaya basladigim icin su an gelisimi hakkinda bir yorum yapamam ilerleyen zaman da tekrar gelismeleri yazarim. Su ana kadar gozlemledigim musteri memnuniyetine onem veren bir firma. Yardim bolumunden ne sorsam ilgili birim cevapliyor. Mesela bugun mama gecisi konusunda mail attim, firmanin veterineri detayli bir sekilde dönüş yapti. Mamanin fayda veya zararini zaman gosterecek ama, cok ilgili bir firma oldugu acik sekilde ortada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kullanım sonrasındaki detayları paylaşırmısınız bende rottweiller yawrum için almayı düşünüyorum. rollin34@hotmail.com mailine yazarsanız deneyimlerinizi çok sevinirim. sevgiler

      Sil
  77. Benim bahçede beslediğim 2 çoban köpeğimden biri kuru mamayı çok az yiyordu aşırı zayıftı,Brit care,Hilss,Proplan,Pedigree,ND gibi mamaları denedim bonacibo mama şimdiye kadar en iştahla yediği mama oldu,şimdi son aldığım ND mama ile karıştırarak veriyorum Bonacibo ile beraber ND yi de yiyor,tek yemiyordu alıştı..Bonacibonun şimdilik bir olumsuzluğunu görmedim,kuru mamaya burun kıvıran köpekler için tavsiye ederim..bilhassa tavuklu balıklı olana asla hayır demiyor..

    YanıtlaSil
  78. Site ilk kurulduğu zamanki incelemeler çok özgün ve gerçekti. Bonacibo değerleri 5 üzerinden 1,2 bandıydı. Sanırım bonacibo sahipleri siteyi satın alıp kendi 1,2 puanlık mamalarını 5 yapmış. Acana, Nd yi bile geçmiş puanlarda. Uyarayım dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru tespit, ortalamanın altında olan bir mamayı birden dünyanın en iyi maması yaptılar. büyük saçmalık sakın inanmayın.
      Bonacibo 5 üzerinden 2 hadi yerli diye gönülden 2.5 vereyim.
      ayrıca proteini yüksek mamalar zaman içinde bazı hayvanlarda idrar problemi çıkarır. Urinary mamaya dönmek zorunda kalırsınız.
      Piyasada en iyi bilinen Orijen ve Acana da bu dediklerime dahildir.
      benim tavsiyem kesinlikle herzaman yüksek proteinli mama vermeyin. söylediklerim tamamen tecrübeyle test edilmiştir.
      hem köpeğimde (labrador) hemde kedilerimde. benim önereceğim mamalar kesinlişkle orta miktarda protein içeren mamalardır. Yada 1 ay Orijen veriyorsanız(yüksek proteinli) 2. ay Advance vermek gerekir.

      Sil
  79. Yazılanlara bir şey demiyeceğim en kaliteli mamayı verdim proplan mini puppy sensitivi hassas yavru maması tüy sorunu yine var kaliteli mama diye bir şey yok hikaye geçelim bunları her tarafı tüyle kaplı bir canlıdan bahsediyoruz tabiki de tüy dökecek hemde yılın 12 ayı mevsim geçişleri bu artacak tabiki bu işlerin mama ile çok düşük bir ilişkisi var iyi besleyin neyi iştahla yiyiyorsa canlar onu verin saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Proplan çok dandik bir mama. Pahalı ve dandik. Kaskatı kaka yaptırıyor. Tüy döküyor. Kaşıntı yapıyor.aynı fiyata nd alabilirsiniz. Çok daha kaliteli.

      Sil
  80. Uzun zamandir sitenizi takip ediyorum hersey hcin cok cesekkuler bir sorum olacak eskiden bonocibo ya 1 puan verip onermezdiniz sonra 3 oldu simdi 5 icerik mi degisiyor ?

    YanıtlaSil
  81. orta vadede tüy dökülmesi ve deri dökülmesi yapıyor.

    YanıtlaSil
  82. Excellent article. I have bookmarked your page. Best regards Alice

    YanıtlaSil
  83. HAHAHA son bir yıldır bakmıyordum, bayağı zaytung sitesi gibi olmuşsunuz.
    siz bizi güldürdünüz Allah ta sizi güldürsün. bütün veteriner arkadaşlara söyliyim sıkıldıkça bu siteye girip gülsünler.
    Bonacibo 5 üstünden 5
    diğerleri 5 üstünden 1
    hahahahaha

    Bu arada temizmama(çağatay) kaça aldınız bu siteyi uygunmu fiyatlar, bu işe girelim diyoruz da.

    Bu arada mamalarınızın gerçek puanı 5 üzerinden 2 dir. uzun vadade kesinlikle hayvanlarda böbrek ve idrar yollarında sıkıntı çıkarıyor. mamalarınız kesinlikle lezzetli ama bu idrar problemini çözmeniz lazım. para herzaman kazanılır, hayvanları düşünerek üretim yapın lütfen . Selamlar

    Sakın sitede yazılanları ciddiye almayın bayağı sallamasyon hepsi, sizi belli bir mamaya yönlendirmeye çalışıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen tam bir salaksın. adam 3 vermiş 5 değil 1. bu sitede yazılan her şey doğru bu 2. o çok güvendiğin veterinerlere söyle de biraz bilgilensinler sponsor mama firmalarının seminerlerinden öğrendikleri yanlış bilgilere hemen inanmasınlar

      Sil
    2. Salak olsa iyi:) okuduğunu anlayamayan tam bi gerizeka profili

      Sil
  84. tavuk proteini yazıyor içerikte direk tavuk eti yazmıyor bu yan ürünlerden elde edilebileceğini göstermez mi

    YanıtlaSil
  85. Labrador yavrum için 3. ve 4. aylar arasında Bona Cibo yavru köpek mamasını kullandık. Zaten iştahlı bir hayvan olduğu için, onun büyük bir beğeniyle yiyor olması benim için herhangi bir önem arz etmiyor, ne verirsem yer zaten.

    Öncelikle bir mamanın fiyatının uygunluğunu analiz ederken, bir öğünün kaça geldiğine bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Şimdi TL bazında konuşmaya gerek yok, herkes güncel hesabını yapar, vurgulamak istediğim, Bona Cibo'nun bir öğün için önerdiği porsiyon miktarını tüm pakede böldüğümde fark ettim ki herhangi bir orta sınıf mamaya eş değer bir birim maliyet çıkıyor. Bence biz tüketiciler olarak bu konuda hesaplarımızda yanılıyoruz. Bir mamanın kilosunun kaça satıldığı değil, üreticinin X kilo ve Y yaştaki köpek için önerdiği beslenme tablosu önemli. Dikkat ederseniz köpeğin belirli yaşlarında bu gramajlar gelişime bağlı olarak değiştiriliyor.

    Hesap kısımını bir tarafa bırakırsam, Bona Cibo'yu bırakma sebebim, yavrunun tuvalet yönlendirme eğitimini berbat etmesiydi. O kadar yüksek hacimli, fazla sayıda ve kokulu bir dışkı çıkışına sebep oldu ki, eğitim her gün bir hafta geri gitti. Ancak herhangi bir yavruda yaşanabilecek ishal vb. gibi sorunları sadece mamaya yüklemiş bazı yorum sahipleri bunu doğru bulmuyorum. Aşıları yeni bitmiş ve dış dünyaya yeni alışmakta olan yavrunun barsak florası oturana kadar pek çok farklı sebepten ishal yaşanabilir. Yazmakta sakınca görmüyorum, o dönemde tekrar Proplana döndüğümde tüm çıkışın azaldığını ve kokunun da tamamen değiştiğini fark ettik. E normal, bir hayvana günde örneğin 500 gr besin girişi olursa 300 gr'a göre daha fazla dışkı kütlesi çıkacaktır zaten.

    Labradorların derileri nispeten hassas kabul edilebilir, Bona Cibo bizde hiçbir deri sorunu yapmadığı gibi, tüylerimiz de pırıl pırıldı. Bunu hangi besin katkısıyla sağlıyorlar bilmiyorum, ben mamanın etkisini aktarıyorum sadece.

    Her bir köpeğin ayrı bir vaka olarak değerlendirilmesi gerektiğini ve zaten sadece bir mamaya güvenerek hayat sürdürülemeyeceğini düşünüyorum. Ek besinlere mutlaka gerek duyulacaktır. O anlamda koskoca bir markayı karalama kampanyasına dönüşmemeli yorumlar. Eğer yerli mamalar olmasa, ithal mamaların fiyatları uzaya çıkar bunu unutmayalım. Her sektörde bu böyledir.

    Şu an köpeğim 9 aylık olmak üzere. 1 ay içinde Bona Cibo'yu tekrar denemeye başlayacağım, yetişkin olduğunda da yılın belirli dönemleri uygun geçiş yöntemleriyle bu mamaya şans vermeyi düşünüyorum.

    Yeni içerik oranlarına göre yorumlarınızı yenilerseniz okumayı çok isterim. Saygılar

    YanıtlaSil

Köpeklerde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

      Köpeklerde beslenme de insanlarda olduğu gibi yaşam kalitesini ve süresini artıracak önemli bir ektendir. Köpeklerde beslenmede olmazs...