27 Mayıs 2013 Pazartesi

Kuru Mamalar - 5 (Profine)

  Bugünkü kuru mama incelememizi Profine adlı mamalarla yapacağız. İnternette ve çoğu petshopta bulabileceğiniz bu mama bakalım bizlere ne kadar besleyici ve kaliteli bir ürün sunuyor.

  Profine'a genel olarak baktığımızda %60 - %70 oranında et ve sebze içerdiği yazılıyor. Ancak somonlu ve kuzulu mamaları için birşey söylenmemiş. Bu mamada tahıl olaraksa sadece mısır kullanılıyor. Daha önceki yazılarımızda da yazdığımız gibi içerisinde kanserojen madde olan arsenik bulunduran pirinç fazla tüketiminde köpekler için sorunlara yol açabiliyordu.

  Profine mamalarına baktığımızda somon, kuzu, tavuk ve hindili mamaları olduğunu görüyoruz. Profine mamaların bu çeşitlerinde ise ikinci içerik olarak patates uygun görülmüş. Analiz değerlerine baktığımızda ise gayet uygun bir tabloyla karşılaşıyoruz.

  İçeriğinde zararlı diyeceğimiz herhangi bir ürün bulundurmayan Profine, düşük tahıl içermesiyle de olumlu bir izlenim bırakıyor. İçeriğindeki olumsuz olarak nitelendirebileceğimiz iki maddeden birisi ise mısır oluyor. Mısır düşük kaliteli bir tahıldır ve sindirimi diğer tahıllara göre köpeklerde daha zor olan bir tahıldır.

  İçeriğinde olumsuz olarak nitelendirebileceğimiz son madde ise yine diğer kuru mamalarda gördüğümüz gibi içeriğinde kurutulmuş ya da sade pancar küspesi olduğunu görüyoruz. Şeker pancarı küspesi, şeker pancarından elde edilen bir yan üründür. Kalite ve maliyet bakımından ise çok düşüktür. Mama üreticileri bu ürünün lif kaynağı olduğunu savunsa da bu tartışmaya açık bir konudur. Şeker pancarı küspesi kulak iltihabı enfeksiyonlarına ve alerjik reaksiyonlara sebep olabilir.

  Bunların dışında soya, hayvansal yan ürün, tahılsan yan ürün gibi zararlı ve kalitesiz içerik bulundurmayan Profine, fiyatıyla da köpek beslenmesinde uygun bir mama olmaya aday oluyor.

Mamanın kalitesi: 3/5
Mamanın kalite/ fiyat oranı: 4/5
Mamanın içeriği: 3/5
Mama önerilebilir mi? Evet


16 yorum:

  1. sızın yazdıgınızı kısmen yazıyorum bu mamada sadece mısır kullanılıyor demıssınız ama patates neden yorumlanmamıs ? bende bu mamayı alıcaktım ama sızın bazı yazılarınızla bu konudakı yazılarınız bana tezat gelmedı degıl
    profıneyı sızle arastırdım ama bır yerde karsı durus sergıledıgınız maddelerde bu konuda yandas olarak durmanız işin açıkcası hayret edilecek bir konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Dikkatli bakacak olursanız mamada tahıl olarak "sadece" mısır kullanılıyor demişiz. Patatesin yorumlanmamasının sebebi zararlı bir içerik olmamasından kaynaklanmaktadır. Yazılarımızda hiçbir tezatlık bulunmadığına sizi temin ederiz. Karşı duruş sergilediğimiz maddeleri (mısır ve şeker pancarı küspesi) zaten belirtmiş bulunmaktayız. Her mamayı belirli kriterlere göre inceleriz ve bu kriterleri önceki yazılarımızda da anlatmıştık. Hiçbir konuda hiçbir şekilde yandaş bir tutum sergilememekteyiz.

      Sil
  2. kutay bey emeğinize sağlık sayenizde yanlış bildiğim bir sürü şey öğrendim. 3 tane kedim var, onlara pro plan veriyordum iyi olduğunu sanarak. acana veya orijen kullanmak isterim ama sokakta da beslediklerim olunca bütçemi baya zorluyyor. profine mamayı kedilerim için önerebilir misiniz? veya başka ne önerebilirsiniz o fiyat skalasında?

    YanıtlaSil
  3. kutay bey emeğinize sağlık sayenizde yanlış bildiğim bir sürü şey öğrendim. 3 tane kedim var, onlara pro plan veriyordum iyi olduğunu sanarak. acana veya orijen kullanmak isterim ama sokakta da beslediklerim olunca bütçemi baya zorluyyor. profine mamayı kedilerim için önerebilir misiniz? veya başka ne önerebilirsiniz o fiyat skalasında?

    YanıtlaSil
  4. kutay bey 4 aylık bir erkek golden retriever im var bana hangi mamayı önerirsiniz ? bu arada emeğinize sağlık bilinçli bir öneri

    YanıtlaSil
  5. Mrb Kutay bey, dikkatimi çekti profine'nin içinde domates var, bildiğim kadarıyla da domates köpeklerde alerji yapan sebzelerden bitanesi, zararlı değilmi ?

    YanıtlaSil
  6. Mrb Kutay bey, dikkatimi çekti profine'nin içinde domates var, bildiğim kadarıyla da domates köpeklerde alerji yapan sebzelerden bitanesi, zararlı değilmi ?

    YanıtlaSil
  7. Sayın KUTAY BEY az önce unuttum oğlum kedi güzel bigilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum ..bu benim için çok önemli çünkü biri hasta olan 3 köpek çocuğum ikikız biri erkek ve 8 kedim varbu arada golossi balıklı 3 çocuğuma golossi ve bozita karışımı da 8 çocuğuma kullanıyorum ..önerilerinizi rica ederim..saygı ve sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  8. Ben de 2 tane Bull Teriyer var ve ben bunlara ek besin olarak kırmızı yağlık biber havuç ve domates veriyorum ve hiç bir alerjik reaksiyon la karşılaşmadım aksine faydasını bile görüyorum

    YanıtlaSil
  9. bu mamadan 2 paket kullandık açk'm hızla büyüdü ve tüyler-dişler çok güzeldi. fiyat-performans olarak çok uygun gittigidiyorda. umarım fiyatlar aynı kalır.. bonacibodan sonra geri dönüyoruz

    YanıtlaSil
  10. Daha önce uzun süre Acana (2yıl) ve N&D (2yıl) yiyen GSD kırması köpeğim için bu mamayı denedik ve daha memnun kaldık. Hiç bir zaman kuru mamaya karşı aşırı istekli değildi. Önceden aşırı derecede tüy döküyordu, alerjik bir kaşınması vardı. Derisinde nadiren pul pul kepeklenme oluyordu. Şimdi geçti, tabi tamamen mama ile alakalı mı emin değilim. Belki diğer mamalarda olan ve profine'da olmayan bir içerik sebep olabilir. Önceden haftada 2 kere kasaptan aldığım kemiklerden veriyordum. Onu da çok azalttım bu değişiklik sırasında. Onun da etkisi olduğunu düşünüyorum. Bu arada çok faydalı bir blog, teşekkkürler.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, öncelikle bir sürü yorum yapılmıs ancak cevap verılmemıs. Sürekli mama listelerıne bakıyorum eklenen mamada yok acaba bu kdr faydalı bir blog artık güncel degıl mı?

    2.si içerik konusunda her zmn dikkatlı oldugum ıcın sahıplendıgım kopegımın ilk profıne idi ve bayaga memnunduk. Sonrasında 2kutu brit-care kullandk ancak ciddi bir tüy dökümü yasadk.

    Sorum şu; profıne içerijlerde gerek ilk kullandıgımız puppy lamb ve diğer içeriklere baktıgımda " kurutulmus kuzu unu" ya da " kurutulmus somon unu" ya da " kurutulmus tavuk unu" yazıyor yeni ambalajlarda!!!

    Eski paketlerınde tavuk sa tavuk eti kuzu ise kuzu etı yazıyordu ki buda orijen ce acanın alt sınıfı olrk görebilecegmz mama olrk terch etmeme bütce acısından sebebıyet verırkn yenı ambalajlarda iöeriğin "UN" olrk yazması soru işaretı olusturdu! TR distribütorlerı ıle konuyu gorusecm lakin bu konuda lütfen bir degerlendırme yapmanızı ivedılıkle rıca edecegım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Hanım Merhaba,

      Blogtan sorumlu iki kişiyiz ve artık eskisi kadar zaman ayıramıyoruz. Sorduğunuz soruya yanıt olarak ben farklı mamaların Tr distrübitörleri ile görüştüm bu konuyu ve İngilizce'de meal olarak yazan kısım kurutulmuş ya da unu olarak çevriliyormuş. İkisi de aynı anlammış. Mamanın şu anki durumunu bilmiyorum ancak formülleri değişmediyse sadece çeviri farklılığı olduğunu düşünüyorum. Durumu İngilizce kısmına bakarak teyit edebilirsiniz.

      İyi günler dilerim.

      Sil
  12. Merhaba, öncelikle bir sürü yorum yapılmıs ancak cevap verılmemıs. Sürekli mama listelerıne bakıyorum eklenen mamada yok acaba bu kdr faydalı bir blog artık güncel degıl mı?

    2.si içerik konusunda her zmn dikkatlı oldugum ıcın sahıplendıgım kopegımın ilk profıne idi ve bayaga memnunduk. Sonrasında 2kutu brit-care kullandk ancak ciddi bir tüy dökümü yasadk.

    Sorum şu; profıne içerijlerde gerek ilk kullandıgımız puppy lamb ve diğer içeriklere baktıgımda " kurutulmus kuzu unu" ya da " kurutulmus somon unu" ya da " kurutulmus tavuk unu" yazıyor yeni ambalajlarda!!!

    Eski paketlerınde tavuk sa tavuk eti kuzu ise kuzu etı yazıyordu ki buda orijen ce acanın alt sınıfı olrk görebilecegmz mama olrk terch etmeme bütce acısından sebebıyet verırkn yenı ambalajlarda iöeriğin "UN" olrk yazması soru işaretı olusturdu! TR distribütorlerı ıle konuyu gorusecm lakin bu konuda lütfen bir degerlendırme yapmanızı ivedılıkle rıca edecegım.

    YanıtlaSil
  13. Bence bu blogu aktif etmenız gerekıyor. Ben yabancı kaynaklrı cok aradtıran bırıyım ama mamaların icerıklerınden haberdar olmayan öyle sahip var ki.

    Sizlerden ricamız(eminim diğer hayvan sahıplerıde aynısı ister) bu mama cesıt ve markalarını güncel tutarak insnlen dogru bılgılere ulasmasını sağlayın.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Köpeklerde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

      Köpeklerde beslenme de insanlarda olduğu gibi yaşam kalitesini ve süresini artıracak önemli bir ektendir. Köpeklerde beslenmede olmazs...