13 Mayıs 2013 Pazartesi

Acana Köpek Maması İncelemesi


  Kuru mama inceleme yazı dizimizde önce markaları genel olarak tanıtıp ardından o markanın her mamasının içeriğine göre incelemenin daha uygun olacağını düşündüm ve en popülerlerden başlayarak ilk önce Acana hakkında birşeyler yazmayı düşündüm.

  Acana, Champion Pet Foods firması tarafından hazırlanan bir mama markasıdır. Acana'nın tahılsız ve düşük glisemik indeksine sahip %20 alberta yulafı içeren 2 çeşide ayrılan mamaları bulunmaktadır. Karbonhidrat oranı dengeli ve yüksek miktarda glukozamin bulunan bir mama markasıdır. 

 Acana'nın mamalarına genel olarak baktığımızda soya, et ürünleri, şeker pancarı küspesi v.b gibi zararlı ve gereksiz ürünler bulunmamaktadır. Kendilerinin dediği gibi köpeklerin biyolojik beslenmesine en uygun mamayı sunmak için köpek sahiplerine hizmet vermektedir. Mamaların içeriklerini kendi tarlalarından ve anlaşmalı olduğu firmalardan temin etmektedirler. Türkiye distribitörlüğünü Şadanlar şirketi üstlenmektedir.

  Diğer tahıllı mamaların aksine Acana'da %60 et içeriği bulunmaktadır. Geri kalan oranlarda ise %40 arasında meyve sebze ya da %20 meyve, sebze ve %20 düşük glisemik indeksine sahip alberta yulafı bulunmaktadır. Acana'nın tüm mamalarında karbonhidrat değeri sınırlandırılmış minimum düzeydedir. Daha önceki yazılarımızda da anlattığımız gibi köpekler ihtiyaç duyduğu karbonhidratları aminoasitlerden sentezleyebilmektedirler. 


 
Eğer Acana mamalarını güvenilir ve uygun fiyata almak isterseniz sitemize özel ekstra %6 indirim kodu olan KBESLENME ile buraya tıklayarak petlebi.com'dan daha ucuza satın alabilirsiniz.
 

27 yorum:

  1. Cocker spaniel cinsi köpeğimde uzun süre Acana Pacifica ile besledim. Ama ne yazık ki kaşıntılı bir deri alerjisine sebep oldu. Veterinerim mamadaki yüksek proteinden kaynaklı olabilecğini söyledi. Mamayı kestik ve alerjisi ortadan kalktı.
    Royal Canin Dermocomfort a geçmiştik ama sizin yorumunuzu okuduktan sonra ondan da vazgeçtim ve şu an hangi mamayı almam gerektiği konusunda çok kararsızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hipp akademik mama deneyeniz. Mama yi bir anda degistirmeyiniz

      Sil
  2. Bence bonacibo kullanın hem ucuz hem kaliteli hem de türk malı daha ne olsun

    YanıtlaSil
  3. Bir tavsiye üzerine bende Pug cinsi köpeğime açana marka mama aldım benimkimdede deri alerjisi yer yer tüy dökülmesi oldu. Mama kaliteli ama kaliteyle beraber köpekle uyumuda önemli. Kendiniz deneyip öyle karar verin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüksek protein olduğu için talimattaki gramajları dikkate alınız hiç bir sorun olmayacaktır

      Sil
  4. Bonacibo, belki ilk başlarda çok iyiydi ve ben de tavsiye üzerine aldım ancak köpeğimde allerjiye ve bende de çok büyük üzüntüye neden oldu. Aldığım paketin yarısından fazlası öylece duruyor.

    YanıtlaSil
  5. Bonacibo marka mamayi 1 sene kullandim baslarda ters bir etkisi yoktu ancak belli bir sure sonra asiri tuy dokulmesine ve her yerinde yaralar cikmasina neden Oldu.Suanda Acana kullaniyorm 1 ayda tuy dokulmesi normal duzeye geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende 3 aydır tavsiye üzerine bonacibo aldım ve şuan yazmış olduklarınızın aynısını yaşıyorum 15 kg mama şuan duruyor yarın yeni bir mama alıp değiştireceğim veterinerimde mamadan kaynaklı olduğunu söylüyor mamayı dedğiştirdikten sonraki süreçte gerçekten mamdan mı kaynaklanıyor göreceğim

      Sil
  6. Acana Wild Prairie, benim köpeğimde en işe yarayan mama oldu. Tüy dökümü, dışkılama vs her konuda harikaydı.

    YanıtlaSil
  7. korsani 1 ay once sokakta buldum 2 yasindaydi acayip tuy dokumu vardi kotu beslemeden dolayi olmasi gerekenden 2 kilo fazlaydi ve bu yuzden nefes almakta zorlaniyordu, önceki kopegimde de acana kullandigim icin hemen acana wild aldım, kokusunu duyunca yanimdan ayrilmiyordu dolaba gittigimde bile hareketleniyordu, daha da onemlisi normal egzersizlerimizle 2 haftada 1.5 kilosunu verdi tuy dokumu derinin kokusu büyük oranla azaldi ve dışkısi azaldi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar; Labrador ırkı köpeğimi 2 aylık aldığımdan 1 yaşına kadar önce Acana puppy large breed ile besledim kaşıntılarımız vardı ama mamadan olabileceğini o sıralar tahmin etmiyordum. 1 yaşından sonrada önce acana pacifica yedirdim her yeri bembeyaz kepek içinde kaldı, değiştirdim sonra yine tavuk içerikli Acana Wild Prairie ile besledim durmadan kaşınmaktan yürüyemez olduk. En sonunda kuzulu elmalı ile besledim ve hala besliyorum. Şu an Görüntü olarak köpeğim çok iyi durumda ancak geçenlerde idrar değerlerine baktırttım ve sonuç veterinerimin aynen beni uyardığı ve söylediği gibi çıktı. PH yüksek, kristalleşme var,iltahaplanma olma olasılığı yüksek. Bana hemen acanayı bırakıp önce bir süre diet mama sonrada piyasadaki royal canin, proplan gibi mamalara başlamam gerektiğini söylediler. Dediklerine göre vahşi hayatta yeri geldiğinde 1 hafta avlanamadan yaşayan hayvanlar yüksek protein gereksinimi duyarlar evcil olanlara bu denli protein bazlı mama verirsen sıkıntı yaşarsın dediler. şimdi ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. O kadar inceleyip okuduktan sonra açıkcası dier markalara güvenemediğimden hangi marka mamaya yöneleceğimi kestiremedim. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizde alerji yapan ürünün protein kaynağı neydi acaba?

      Sil
  10. peki acana ya kaç puan vertiyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kullandım ve çok memnun kaldım. Köpeğim kuru mama sevmediği ve raf ömrü olan bir ürün kullanmak istemediğim için artık mamayı evde hazırlıyorum. Ama Acana ile sağlıklı bir geçmişimiz oldu :) 5 üzerinden 4 not veririm, not kırma nedenim de raf ömrü nedeniyle katkı maddesi illa ki içermesi yüzünden...

      Sil
    2. Teşekkür ederim geç te olsa.ben köpeğim için nd kullaniyordum şimdi acana ile değiştim. Doğrusu nd den memnundum ama köpeğim nazlanarak yiyordu şimdi acanayi daha bir iştahla yiyor

      Sil
  11. Kutay bey merhabalar 4 yaşında erkek golden köpeğim var kısırlaştırma sonrası fazla kilo aldı ve acana light & fit kullanmaya başladık.Yaklaşık 2 aydır kullanıyoruz inanılmaz tüy dökümü yaptı.Mamayı değiştirmem gerekiyor sanırım baska bir öneriniz varmı?Teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Site ve yazılar için çok teşekkürler gayet eğitici ve faydalı içerikler hazırlamışsınız. Satın alma ve değerlendirme aşamasında çok katkınız oldu. Küçük bir rica, marka incelemelerine ek olarak spesifik ürün inceleme ve yorum yazılarıda yazarsanız çok güzel olur. Sevgiler Saygılar.

    YanıtlaSil
  13. merhabalar bende acananın yeni cıkan classic red adlı ürününü denedim. Acana yı ilk defa kullandım ve cok memnun kaldım. Tüy dökümü gözle görülür sekilde azaldı kilo aldı günde 2 öğün verdiğim mamayı artık 1 öğüne düsürdüm tek öğün yetiyor cünkü. Kesinlikle tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  14. Herkese selamlar ! 8 yasindaki disi ve kisirlastirilmis olan labrador cinsi kopegimde kasinti ve alerji rahatsizligi var.ozellikle kulak bolgesinde.daha once tecrubesi olan arkadaslar hangi mamayi tavsiye edersiniz? Su an brit marka kullanorum fakat bariz bir iyilesme gormedim.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar, 11 aylık French bulldog için en iyi mama nedir hocam? Acanada omega 3,6 ve glukozamıne değeri az tüylerine nasıl etki eder? Acana proteinde fazla görünüyor enerji patlaması yasamasın evde biraz tembel olsun istiyorum.. Nd aldıgımdada derisinde kasıntı yaptı tüy döktü..Kafam karışdı, Siz ne tavsiye edersiniz!?

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar... 11 Aylık French bulldoğum var Acana omega 3,6 ve glucosamıne degeri az gözüküyor.. Tüyleri nasıl olur? Daha önce Nd aldım tüy döktü, kaşındı:( Acananın protein degeride yüksek, enerji patlaması yasamaz umarım.. Evde tembellesin istiyorum.. Siz ne tavsiye edersiniz hocam?

    YanıtlaSil
  17. Barinaktan yorkshire terrier aldık iyi bir kurulu mama arıyoruz beyaz olduğu için veteriner deri hassas dedi arada pembe oluyor bazı deri kısımları hangi mama öneriyorsunuz

    YanıtlaSil
  18. Herkese merhaba; 1,5 yaşında French Bulldog dostumuzla berabar yaşıyoruz. Acana Pacifica kullanıyoruz ve açıkçası çok memnunuz( severek yemesi, mama içeriği, tüy probleminin olmaması açısından) . Ancak ne zaman bir veteriner hekime sorsak yüksek protein French Bulldog cinsi için uygun değil diyorlar. 2 gün önce mide torsiyonu (dönmesi) ameliyatı geçirdik ve biraz daha ince eleyip sık dokumaya başladım. Gerçekten bizlere söylendiği gibi Acana Markası karaciğer ve böbrek sorunlarına yol açar mı? Yoksa bu da veterinerler tarafından ticari kazanım amaçlarından birisi mi? Beni aydınlatırsanız bu konuda çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba 2 yaş golden retriever sahiplendim barınaktan ve çok mutluyuz fakat köpegim deri problemleri ile boğuşuyor çok kaşınıyor ve derinin daha yumuşak olduğu yerlerde yaralar oluşuyor bazen spectrum derm adlı mama çok ise yaramadı gibi görünüyor bende araştırdım ve acana en iyi mamalardan biri deniyor acaba önerir misiniz? Yada hangi markanın hangi tür mamasını önerirsiniz?

    YanıtlaSil

Köpeklerde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

      Köpeklerde beslenme de insanlarda olduğu gibi yaşam kalitesini ve süresini artıracak önemli bir ektendir. Köpeklerde beslenmede olmazs...