Wildfield Köpek Maması İncelemesi

  Ülkemize son zamanlarda yeni gelen bu tahılsız mama serisi hakkında pek çok okuyucumuz soru sormaya başlamıştı. Her ne kadar geç kalsak da affınıza sığınarak bu köpek maması hakkında bir inceleme yazısı yazma gereği duyduk.

  Öncelikle firma hakkında birkaç şeyden bahsetmek istiyorum. 1991 yılında kurulan İtalyan menşeili Dorado Srl adlı firma beslenme uzmanı Renato Rossi tarafından kurulmuştur. 2014 yılında ise çeşitli bilimsel araştırmalar doğrultusunda köpek beslenmesine en uygun mama şekli olan tahılsız kuru mama üretimine Wildfield adı altında başlamışlardır.

  Wildfield köpek mamalarını diğer mamalardan ayıran birkaç detay var. Bu detaylar tamamen kurutulmuş hayvan ürünleri içermesi, tahıl içermemesi, koruyucu, kimyasal ve katkı maddesi içermemesi ve "Cruelty Free" damgası yani hayvanlar üzerinde herhangi bir test yapılmamasıdır.

  N&D markasını hatırlayacak olursak eğer o da İtalyan menşeili, tahılsız bir mama markasıdır. Yapı itibari ile birbirlerine benziyorlar. Ancak içerik olarak değil tabii. Wildfield Mamalara genel olarak bakacak olursak eğer Small Breed (Küçük Irk) ve Medium & Large Breed (Orta ve Büyük Irk) olarak iki türü bulunmakta. Small ve Medium diye ayırmalarındaki tek fark mama tanelerinin boyutudur.

  Wildfield mamaların içeriğinde kurutulmuş hayvansal ürünler kullanılmaktadır. Bu da demek oluyor ki mamalarda taze balık eti değil kurutulmuş balık eti vardır. Yani kasaptan aldığınız eti varsayalım. 400 gram aldığınız et pişirdiğiniz zaman suyunu çekeren 200 gram belki de daha azalıyor. Bunun sebebi taze etin içinde %60-%70 oranında su olmasıdır. İçeriğinde tahıl bulunan pek çok kuru mamanın protein oranının az olmasının sebebi de budur. Tahıl dolu olan mamaların içeriğine baktığınızda %30 falanca eti var deniyor ancak o et pişirildiği zaman %20-%15'e iniyor ve tahıldan başka bir şey kalmıyor mamada neredeyse. Wildfield köpek mamalarında %60 - %67 kurutulmuş et oranı bulunuyor ki kurutulmuş olduğu için gayet iyi bir oran.

 Tahılsız olması, doğal hammaddeler içermesi, kurutulmuş et içermesi ve yüksek oranda olması, katkı ve kimyasal maddeler bulundurmaması, GDO içermemesi bu mamayı diğer tahılsız, et oranı yüksek kaliteli mamalar sınıfına sokmaya yeterli gözüküyor.

Mamanın kalitesi: 5/5
Mamanın kalite/ fiyat oranı: 5/5
Mamanın içeriği: 5/5
Mama önerilebilir mi? Evet

18 yorum:

  1. Merhaba, biraz zamanınızı alabilecek bir sorum var lütfen kusuruma bakmayın. Wildfield'in Okyanus Balıklı Somonlu ve Ton Balıklı Tahılsız Yetişkin Küçük Irk Köpek Maması, N&D'nin tahılsız balıklı ve portakallı maması ve Acana pasifica arasında kaldım. Mama konusu benim için çok önemli. Hangisini önerirsiniz içerik olarak? Küçük ırk yetişkin Maltese bir oğlum var onun için alacağım. Tavsiyenizi merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      N&D'nin içeriğinde daha çok et, glucosamine ve chondroitin var. Ben N&D tercih ederdim üçü arasında. Zaten üç mama arasında içerik olarak ön plana çıkan N&D tahılsız balıklı ve portakallı maması oluyor.

      Sil
    2. Çok teşekkürler. Bir sorum daha var. Wildfield'ın katkı maddesi yok demişsiniz. N&D'de fazla katkı maddeleri var mı?

      Sil
    3. İki mamanın da içeriğinde zararlı ve yapay katkı maddesi diyebileceğimiz bir şey gözükmüyor. Yalnızca bitkisel, doğal katkı maddeleri var. Örnek vermek gerekirse biberiye bitkisi gibi bunun nedeni ise gerekli besin değerlerini sağlayabilmek için.

      Sil
  2. Merhaba Kutay bey dogo Arjantin 8 yaşında bi oğlum var acayip tüy döküyor lütfen bana bi mama önerirmisiniz şu an hills kuzu etli yiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Dogo Argentino ırkı 8 yaşındaki dostunuza Orijen Senior mamasını öneririm. Tüy sağlığı ve sağlığı için iyi geleceğini düşünüyorum. Ek olarak Orijen 6 fish de bakabilirsiniz.

      Sil
  3. Merhaba Kutay Bey. 1.5 yasinda american cooker a sahibim. Tuylerinin parlak kalmasi icin balikli bir mama yediriyorum. Ancak et de yemesini istiyorum. Mama onerisinde bulunabilir misiniz bana teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Tüylerinin sağlığı için balıklı mama yedirmek zorunda değilsiniz artık diğer mamalar da içeriğine balıklı mamalardaki tüy sağlığına iyi geceler besin değerlerini eklemek için çeşitli hammaddeleri kullanıyor. Kabuklu deniz ürünleri, balık v.s gibi. Size tavsiyem benim de oğluma sürekli kullandığım Acana, Orijen ve N&D markalarıdır. Acana ve Orijen'de çok çeşitli et ürünleri içeren mamaları bulunmaktadır. Acana Ranchlands gibi mesela. Bu markalara bakarak beğendiğiniz mamayı alabilirsiniz.

      İyi günler dilerim.

      Sil
  4. selamlar, oncelikle blogunuz cok iyi tebrikler. 1 bucuk yasinda ingiliz bulldog sahibiyim 7 ayliktan beri bende. bende oldugundan beri acana puppy arkasindan kuzu etliyle besledim suanda degiştirmek durumundayim. taste of the wild kuzulu , n&d kuzulu yaban mersinli yada wildfield domuz etli tavsanli arsinda kaldim. hepsi iyi mamalar ama sizinde fikrinizi almak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Öncelikle güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Taste of the Wild markasını kullanmanızı önermiyorum. Hem geçmişi karanlık bir mama firması hem de et oranı kullandığınız mamalara göre oldukça düşük. N&D'nin yaban domuzlu mamasını önerebilirim bizim oğlan severek yiyordu. Kuzu eti seviyorsa eğer N&D kuzulu da deneyebilirsiniz. Ancak kuzu etini sevmiyorsa mamanın yüzüne bakmayabilir. Kuzu eti hayvanlara tat ve kokusunun azlığından dolayı pek cazip gelmeyebiliyor.

      Sil
    2. Kutay bey merhaba kafama takılan birkaç şey var cevaplarsaniz sevinirim bende 7aylik Fransız Bulldog oğlum var
      1.si 2 hafta önce falan kustu veterinerimiz pirinç kaynat lapa şeklinde ver dedi verdik düzeldi kusmasi çok şükür sorum şu mama içindeki pirinç zararlı ise bu princ lapası kotumuydu 2. Sorum barf diyeti diye birşey var veteriner kesinlikle hayır dedi sadece mama verin dedi .Siz ne onerirsiniz oğlum için birde sanki tüyleri hafif dökülüyor gibi yardım ederseniz sevinirim

      Sil
  5. Merhabalar. Ben proplan hakkında çok muallakta kaldım ve yeni bir mamaya geçip geçmeme konusunda araştırma yaparken size rastladım. Gerçekten çok bilgilisiniz teşekkürler. Ben kedi maması araştırıyorum ancak zararlı olabilecek maddeler ve firmalar aynıdır diye düşünüyorum. Şu an hills ideal balance kitten, profine kitten ve farmina matisse kitten arasında kalmış durumdayım. Brit care de araştırdıgım kadarıyla beğendim ancak gittiğim hiç bir petshopda rastlamadım. Sizin kedi maması öneriniz var mı acaba. Orijen, acana benzeri mamalar bütçemi aşıyor bu arada.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba burada bizi bilgilebdirdigniz için teşekkür ederim size birkaç sorum var öncelikle bende 7 aylık erkek French Bulldog var hafif bir tüy dökümü var 2 hafta önce birkaç kez kusmuştu veterinerimiz pirinç lapası verin sadece dedi siz princ zararlı dediginiz için soruyorum böyle verdiğimiz için zararlı olmusmudur yoksa sadece manada mı zararlı 2 .Si bize ne mama onerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahtiyar Bey Merhaba,

      Pirinç sürekli tüketimi sakıncalı olan bir besin. Köpeklerde olduğu gibi insanlarda da sürekli tüketimi zarar verebilen bir besin. Nedenlerini önceki yazılarımızda açıklamıştık. Bir kere verilmesinde bir sakınca olmaz ancak sürekli hayatı boyunca pirinçli mamalarla beslenmesi sakınca yaratabilir. O yüzden pirinç içeren mamalardan uzak durulmasını savunuyoruz.

      İyi akşamlar dilerim.

      Sil
  7. Kutay bey merhaba. Benim 1 yaşında maltese oğlum var. Mama çok sıkıntı bizim için. N&D düşük tahıllı kuzu etli yaban Mersinli mama aldım en iyisi o diye ama oğlum yemeye başladığı zamandan itibaren haftanın 2-3 günü kusmaya başladı. Veteriner bize mamadan olabileceğini söyledi ve bize royal canin gastrointestinal mama yemesini söyledi. Oğlum artık kusmuyor. Şimdi tekrardan mama arayışındayım. Bana yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, ckc ırkı bir oğlum var ve Wildfield Köy Domuz Etli,Tavşanlı Orta-Büyük Irk Köpek Maması kullanıyoruz.Ancak tuvaleti çok yumuşak çıkıyor. Hatta bazen yerden alamıyorum. Daha önce ACANA Ranchland kullanıyorduk ve böyle bir sıkıntı yaşamıyordum. Aldığım yorumlara göre mamadan yeterli besini alamadığı için dışkısının cıvık olduğu yönünde.. Ne kadar doğrudur bu yorum? ve değiştirmelimiyim mamayı karar veremiyorum Bilgilendirirseniz çok sevinirim .

    YanıtlaSil
  9. merhaba 3 yaşında chihuahua cinsi bir köpeğim var proplan small breed somonlu mama kullanıyoruz yavruluk döneminden beri ama maalesef son zamanlarda mamasını isteksiz tüketmekte . mamasını değiştirmek istediğimden aynı markanın tavuklusunu almıştım ama kaşıntısı başladı acaba bu sorun her mamada devam eder mi ?

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar . Ben nd balıklı ve wildfield okyanus ringa balıklı arasında kaldım .bir yaşında Maltese ve 10 aylın yorkie miz var . Şu an nd kuzulu kullanıyoruz . Yaz yaz ayları için bir değilime gidelim dedik. Neyi önerirsiniz

    YanıtlaSil