Hâliyle köpek mamaları da bundan fazlasıyla nasibini aldı. 12 sene önce 30 TL'ye alınan mamanın şu anki fiyatı 200 TL'ye kadar çıktı. Birden çok farklı sektörden bu duruma gelen tepkiler haliyle oldukça fazla. Tabii yapabileceğimiz fazla bir şey kalmıyor. Doğal olarak bütçemize daha uygun, daha ucuz mamalar seçmek zorunda kalıyoruz.
Ekonomisi normal olan ülkelerde ve üniversitelerdeki ekonomi derslerinde de gösterildiği üzere bir ürünün fiyat artışı yıllık olarak belirlenmekteyken mamalarda da görebileceğimiz üzere 2-3 ayda bir %5-%10 zam eklendiğini görmekteyiz.
Tabii ki bu durum için distribütörlere kızamayız. Kâr marjını arttırmak için değil, çoğu üreticinin ve dağıtıcının, piyasanın hareketliliğine uyum sağlamak için yapmak zorunda kaldıkları bir durum çoğu işletmede gördüğümüz gibi.
Umarız evcil ürünlerine ve beslenmesine de oldukça fazla yansıyan bu ekonomik sıkıntıların da zamanla üstesinden geliriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder